MENU

I-Kepoh Aduan Awam

Aplikasi Mobile iKepoh

Aplikasi Mobile iKepoh merupakan satu inovasi baharu yang dibangunkan oleh KPKT untuk memberi kemudahan kepada orang awam bagi membuat sebarang aduan kepada Majlis Daerah Yan melalui mobile.

Objektif Aplikasi Mobile iKepoh

  • Menjalin hubungan akrab PBT dan rakyat melalui penyediaan saluran aduan yang mesra pengguna dalam memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat; dan
  • Pemantauan dan pengurusan aduan lebih berkesan kepada pengurusan atasan PBT dan KPKT melalui satu sumber sistem yang sama dan mudah dicapai.

Fungsi Aplikasi Mobile iKepoh

  • Membenarkan penghantaran aduan bergambar beserta lokasi secaraMobile;
  • Memberi maklumbalas kepada pengadu dengan lebih responsif; dan
  • Memantau statistik aduan oleh PBT atau JKT melalui dashboard yang disediakan dengan lebih efisien.

 

Maklumat Lanjut Sila Layari Website Berikut : KLIK DISINI

We promise to give our services to our clients as follow:

  1. To ensure a friendly and helpful services when the clients forwarded complaints about our services.
     
  2. To make sure to give the facilities and basic services in all areas under the Local Authority (PBT).
     
  3. To approve the house/building construction applications within 2 months and 15 days with a condition that is a complete application attached with documents.
     
  4. All applications on licenses will be processed within 3 months from the application date.
     
  5. To ensure the cleanliness of the town and its surroundings will always be clean and beautiful.
     
  6. The collection of garbage for housing residential areas will be done twice a week on the same time efficiently.
     
  7. All the public complaint will be answered in 3 working days
Last Updated: Wednesday, 19 September 2018 - 5:27pm